7/07/2015

Let's get started

Päätin alkaa kirjoittamaan mun tulevaa vaihtovuotta käsittelevää blogia. Suurin syy blogin aloittamiselle oli se, että täältä ainakin sukulaiset ja kaverit pääsee helposti lueskelemaan miten mulla menee ja toivon että tästä vois olla apua niille ketkä miettii vaihtoon lähtöä. Ajattelin alkaa kirjoittelemaan ihan perusarjesta ja varsinkin fiiliksistä niin täällä, kuin sitten itse vaihtovuoden aikana. Katellaan mitä kaikkea keksin!
Ite oon 98-syntynyt ja asunu aina Helsingissä. Lähdössä vaihtoon Yhdysvaltoihin vuodeksi Exploriuksen kautta. Jänskää! 



Oon menossa Portagevilleen, Missourin osavaltioon. Lähtö mulla olis jo 29.7, eli ei enää kauaa (apua!!). Paikkana ite Portageville on suht pieni ja koulukaan ei oo mikään valtava. Katukuva näyttää ihan sellaselta, mitä jenkki leffoissa näkee! Portageville sijaitsee ihan Memphisin vieressä, joka onkin jo paljon suurempi kaupunki. Toisin sanoen tuun asumaan ihan Missourin ja Tenneeseen rajoilla. Tosi tyytyväinen tähänki, sillä pääsee näkemään sitä ison kaupungin vilinää mutta samalla saa rauhassa tutustua uusiin ihmisiin pienemmällä asuinalueella.



Mun host-perheeseen kuuluu n. 40-vuotiaat vanhemmat, 9-vuotias pikkuveli ja koira. Tulee olemaan hauska kokea elämää veljen kanssa, kun oon ite ainut lapsi. Samoin ehkä ikäväkin omaa koiraa helpottaa kun pystyy tukeutua host koiraan! Perhe vaikuttaa ihanalta ja on lämpimästi ottamassa mua vastaan. Perheellä on ollu ennenki vaihtari, joten tietävät hyvin mitä kaikkee vaihtari käy läpi. Omistavat ison talon, uima-altaineen ja mikä parasta mulla tulee olemaan oma huone ja kylppäri. Oon kyllä tosi innoissani mun tulevasta host perheestä!! Sain myös super hyviä uutisia, että mun host äidin siskolle on tulossa saman ikänen vaihtari Tukholmasta, Ruotsista. Vaikuttaa tosi mukavalta ja ihanan helpottava tietää ettei ole ihan yksin uutena oppilaana.



Exploriuksen kautta kaikki USA:an menevät vaihtarit pääsevät New Yorkkiin 5 päivän reissulle ennen omaan osavaltioon lentämistä. Reisulle tulee myös norjalaisia, tanskalaisia ja ruotsalaisia Expon kautta meneviä vaihtareita. Nykissä sitte saadaan tutustua Manhattaniin, käydä outlet keskuksessa ja vielä viimeiset valmennustilaisuudet pidetään ennen kunnon vaihtovuoden alkua. Oon aina halunnu käydä Nykissä niin, caan't wait! 




Kaikki valmennustilaisuudet täällä Suomessa jo käyty ja viisumihaastattelusta "selvitty". Tää alkaa jo käydä niin todentuntuseks ja oikeesti ajatus lähdöstä pyörii mielessä päivittäin. Tää postaus oli nyt vaan tällänen perus infot antava, mutta aattelin tässä lähipäivinä postata pakkaamisesta ja fiiliksistä.

Liitty ihmeessä lukijaks jos kiinnostuit! Stay tuned.

Love Elli


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti