8/28/2015

Fiiliksiä

Vähään aikaan en ookkaan postaillu.. No aattelin nyt kuitenkin tehä tälläsen fiilis postauksen tähän väliin ja myöhemmin postausta koulusta. Koulua täällä oon käyny nyt joku 2 viikkoa, mutta täällä oon ollu jo yli kuukauden (hullua?!). Sen voin jo nyt sanoa et aika menee ihan tosi nopeesti!


Anyway, nyt niihin fiiliksiin. "Miten menee siellä jenkeissä??" on kysymys mihin vastaukset vaihtelee päivittäin. Välillä tuntuu jo nyt siltä et miten pystyn ikinä lähtemään, mutta välillä vaan haluis et aika menis nopeemmin eteenpäin. Sen voin sanoa, että vaihtoon lähtö ei oo mitään helpointa hommaa, se on kamppailua tunteiden kaa. Oikeesti en ikinä Suomessa oo tuntenu näin montaa eri tunneta saman pävän aikana?! Aamusta voin olla jo niin valmis menemään kotiin, mutta illasta on niin hauskaa että kaikki huonot jutut unohtuu.

Kuitenkin mun vaihto vuosi on vasta tosi alussa, niin oletan että tää on vielä ihan normaalia! Välillä vaan mietin, että suomessa mulla ois jo kaikki rakkaat ystävät joihin pystyn tukeutumaan ja joiden kanssa on 100 varmasti hauskaa. Nyt varsinkin täällä tajuun kuinka arvokkaita ja kuinka tärkeitä mun ystävät oikeesti on. Ja ainakin on lohduttava tietää, että siellä Suomessa ne mua myös oottaa! Toisin kun täällä mun täytyy vaan yrittää tutustua mahdollisimman moneen ihmiseen ja luoda niitä lähempiä ystävyyssuhteita. Tietenkin se vie aikaa päästä kokonaan uuteen porukkaan vielä vieraan kielen kanssa. Tässä hommassa täytyy vaan olla tooosi kärsivällinen..


Yks tärkeimmistä asioista täällä oikeesti on se, että sulla on hyvä perhe! Sen kaa kuitenkin vietät niin paljon aikaa. Enkä vois olla onnellisempi mun perheestä, nää on ihan parhaita! Meillä on aina niin hauskaa ja tiiän jo nyt, että mulla tulee aina olemaan perhe myös täällä jenkeissä. Pystyn puhumaan lähes kaikesta mun vanhempien kaa ja nää on tosi ymmärtäväisiä mua kohtaan. Ehdottomasti paras tuki täällä. 

Ehkä ne vaihtojärjestön tekemät "fiilis diagrammit" kertokin sen totuuden, miten fiilikset täällä tulee menemään. Täytyy oikeesti antaa kaikelle aikaa ja pysyä positiivisena, vaikka välillä se onkin hankalampaa. Nyt vaan jatketaan odotellen tulevaa ja koittaen elää just tässä hetkessä. Mulla jo monia hyviä hetkiä ja kokemuksia kerääntyny niin uskon, että paljon hienoja kokemuksia vielä edessä.

Tykkäättekö tälläsistä fiilis postauksista? Ja onko mitään postaustoiveita? Kommentoikaa :)

Lovee ellilinnea

1 kommentti:

  1. Just tällaisia on ihana lukea välillä. Elämän arkijuttuja ja kuulla niitä sun fiiliksiä!!

    VastaaPoista